NASZE WIELKIE GRECKIE WAKACJE

13 września

Tegoroczne wakacje a zarazem podróż poślubną spędziłam wraz z moim mężem na pięknej greckiej wyspie – Kos. Wyspa urzekła nas swoim spokojem, naturalnym pięknem i prostotą dlatego postanowiłam się z Wami podzielić naszymi wspomnieniami.

Na początek kilka informacji o wyspie.
 Kos to jedna z wielu wysp greckich. Położona na Morzu Egejskim u wybrzeża Turcji. Wyspa ma ok 10 km szerokości i 50 km długości. Powierzchnia wyspy to zaledwie 290 km2.
 Kos zamieszkuje ok 26 000 mieszkańców. Jak łatwo się domyślić głównym dochodem mieszkańców jest turystyka a także uprawa winorośli, fig, oliwek i innych warzyw.
 Największe miasto wyspy a zarazem stolica to Kos. Jest lokalnym centrum turystycznym i kulturalnym, z dużą liczbą hoteli i restauracji.
Niedaleko miasta Kos znajduje się międzynarodowy port lotniczy Kos "Hipokrates" –tak naprawdę to bardzo, bardzo malutkie lotnisko.

Na Kos ok 450 r. p.n.e.urodził się uważany za ojca medycyny Hipokrates. Hipokrates otworzył na wyspie najsłynniejszą szkołę medyczną. Po jego śmierci,w mieście Aslepiejon, jego uczniowie wybudowali szpital,przez wielu naukowców uznawany za pierwszy na świecie. W samym centrum miasta Kos rośnie platan zwany "Drzewem Hipokratesa", pod którym – według tradycji – Hipokrates nauczał.

Kos zwiedziliśmy z Dominiką i Robertem – Polakami, którzy od czterech lat zamieszkują na wyspie i prowadzą tam biuro turystyczne KOS ADVENTURES. Pokazali nam wyspę od strony bardzo kameralnej. Zabrali w miejsca gdzie autobusy nie dojeżdżają.
 Nasza wycieczka składała się z 10 osób – było kameralnie i pięknie.
Zobaczyliśmy tradycyjną grecką winiarnię, następnie skosztowaliśmy greckiej kawy mrożonej- cappuccino freddo, zaopatrzyliśmy się w miodziki na zimę, zjedliśmy obiad w prawdziwej greckiej knajpie a na koniec dnia przy lemoniadce patrzyliśmy na zachodzące słońce w wiosce Zia.

Odpoczęliśmy na pięknej, prawie bezludnej, piaszczystej plaży, zobaczyliśmy wyspę z najwyższego szczytu oraz innych wspaniałych punktów widokowych oraz spacerowaliśmy po stolicy wyspy. 10cio-godzinna wycieczka minęła w mgnieniu oka. Był to bardzo udany dzień, który zapamiętamy na długo.

Polecamy wyspę KOS wszystkim, którzy chcą spokojnie spędzić wakacje. Z dala od miasta, klubów, dla tych, którzy chcą po prostu odpocząć. :):):)

You Might Also Like

25 komentarzy

1. Moje największe marzenie to wyjazd do Grecji właśnie. Od dziecka interesuję się ich kulturą, a mitologia grecka to moja ulubiona lektura :) Zazdroszczę wakacji i mam nadzieję, że mi też uda się tam pojechać :)

OdpowiedzUsuń
  2. piękne widoki. moim marzeniem jest Hiszpania :) .
    ciesze się, ze podróż poślubna się udała. wszystkiego dobrego :*

3. Piękne zdjęcia. Widoki i pogoda wymarzona. Tyle cudownych wspomnień.

OdpowiedzUsuń
  4. Jestem zakochana w Grecji <3 Na Kos jeszcze nie byłam, na pewno to się zmieni!
    P.S. Świetny blog! Obserwująca numer 100 zostaje na dłużej! :)

5. Uwielbiam Grecję :) w ubiegłym roku błam na Krecie, teraz marzy mi się Zakyntos lub Santorini :)

OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajne wspomnienia. Piękne zdjęcia zrobiłaś:)

7. A Grecji jeszcze nie byłam, super opis. Na pewno się wybiorę aby zobaczyć te piękne miejsca :) !

8. co mogę powiedzieć - zazdroszczę ;)

OdpowiedzUsuń
  9. Piękne zdjęcia i piękne wspomnienia! W Grecji byłam na Zakynthos, Krecie i Kosie i było bosko! Piękne widoki, cudowna woda... Mrrrrr! ♥

10. WOW! Ale widoki! Piękne miejsce, takie... rajskie. Chciałabym kiedyś pojechać do Grecji :)

11. Grecja jest moim marzeniem-zdjęcia o zachodzie słońca mnie urzekły!

12. O ja! Jak tam ładnie! <3 Zazdrościmy wyjazdu kochana ^^

13. Ale cudownie! Chciałabym odwiedzić kiedyś Grecję - w przyszłym roku na pewno nie będzie okazji, ale może za dwa lata się uda :)

14. I wakacje i podroz poslubna w jednym - pozazdroscic. Kiedys tez chcialabym sie tam odnalezc. Przepiekny kraj z cudownymi widokami. Poki co moge sobie jezdzic palcem po mapie. Ale dopnę swego i kiedyś tam zawitam :))) Cudowne wspomnienia

OdpowiedzUsuń
  15. Piekne miejsce, zazdroszcze takiej podrozy poślubnej.

16. Nie będę inna i tez zazdroszczę :)

17. Ależ Ci zazdrosze wyjazdu. Pięknie tam jest! Te widoki robią ogromne wrażenie. Świat jest piękny

OdpowiedzUsuń
  18. Grecja jest piękna, ja co prawda na żadnej greckiej wyspie jeszcze nie była, ale riwiera olimpijska mnie zachwyca ;)

19. Dla mnie wyjazd na wakacje gdzieś poza granice Polski na chwilę obecną pozostaje tylko marzeniem, niestety. Ale myślę, że już w niedalekiej przyszłości to się zmieni😊😊😊

20. O takich widokach póki co mogę tylko pomarzyć.

OdpowiedzUsuń
  21. Jak tam pieknie. Musze sie kiedys tam wybrac.