Współpraca z Bioindygo - nasiona chia

10 lipca

W ramach współpracy z BIOINDYGO otrzymałam nasionka chia. Dziś kilka słów o ich wspaniałych właściwościach.

Nasiona chia – są to nasiona szałwii hiszpańskiej. Jest to roślina pochodząca z Meksyku i Gwatemali. Ma ona szerokie, nieduże liście i fioletowe lub białe kwiaty. Owoce szałwii hiszpańskiej mają dużą ilość owalnych nasion, które nazywamy NASIONAMI CHIA. 



Zdrowotne właściwości chia doceniły plemiona Azteków. Były po fasoli i kukurydzy najważniejszą dla Azteków uprawą. 



WŁAŚCIWOŚCI

Chia posiadają bardzo dużą ilość naturalnych kwasów Omega 3, które wspomagają pracę mózgu. Dzięki nim łatwiej przychodzi nauka, poprawia się pamięć i koncentracja. Ponadto wspomagają układ nerwowy – uspokajają i łagodzą objawy depresji. U osób w  starszym wieku mogą zapobiec rozwojowi demencji. Omega 3, które znajdują się w nasionach chia wspomagają wzrok jak również pozytywnie wpływają na funkcjonowanie układu sercowego.

W nasionach chia znajdują się tak że ogromne ilości błonnika, który poprawia pracę układu pokarmowego, wspomaga trawienie i pobudza do pracy jelita. Chia to również źródło białka wysokiej jakości – w szczególności przydatne dla wegetarian. Zawierają 91 aminokwasów- to daje im przewagę nad innymi nasionami białkowymi. Jest to idealne źródło energii. Szałwia hiszpańska to też źródło wapnia. W 100 g zawiera go ponad dwa razy więcej niż szklanka mleka. Ponadto zawiera magnez, żelazo fosfor czy cynk . W ich składzie znajdziemy również  witaminy z grupy B oraz witaminę E


Chia stają się coraz bardziej popularne w Polsce głównie z powodu swoich właściwości zdrowotnych. Są niskokaloryczne a zarazem odżywcze. Kolejną zaletą nasion chia jest to, że wchłaniają wodę co daje efekt długotrwałego uczucia sytości.


Nasiona chia dają wiele możliwości ich przygotowania.  Moim ulubionym deserem z chia są puddingi jednak można je również dodawać do omletu, owsianki, chleba, sałatek czy nawet dżemów.  Odpowiednia ilość spożycia nasion chia na dobę to 2-3 łyżki.


www.bioindygo.pl

You Might Also Like

16 komentarzy

  1. pyszny deserek. sama tez czasem robię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pudding wygląda przepysznie :) nigdy ich nie próbowałam, ale widzę, że przy mojej niskowęglowodanowej diecie będą idealnym źródłem błonnika :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam je. One pasują do wszystkiego i są smaczne <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nasion Chia nigdy jeszcze nie probowalam, a ciesza sie taka dobra opinia. Chyba musze sie w koncu skusic

    OdpowiedzUsuń
  5. Tyle się mówi i pisze o tych nasionach a ja nadal nie miałam z nimi doczynienia

    OdpowiedzUsuń
  6. Również kupiłam ostatnio i zaczynam z nimi swoją przygodę- nie wiedziałam że trzeba je moczyć- nie dawno uświadomiła mnie koleżanka :P ale jeszcze nie próbowałam,

    OdpowiedzUsuń
  7. Dużo dobrego o nich słyszałam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam nasiona Chia w domu - znalazłam w Shinybox kiedyś, ale jeszcze nie używałam. Muszę wypróbować w deserze :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Często korzystam z nasion chia :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie wygląda ta twoja wariacja na temat puddingu👍👍👍 ja uwielbiam chia w sernik ma zimno, pycha!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja chia dodaje do owsianki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Same dobroci slyszalam o tych malenkich cudach

    OdpowiedzUsuń